14613c773156ecb67efaeb036180698a
top of page

Mindful in bad gaan.

Bijgewerkt op: 28 apr. 2023


Naar aanleiding van deze Instagrampost kreeg ik zoveel extra vragen over op een mindful manier in bad gaan, dat ik besloot om er een blog rond te schrijven.


Zoals je in de Instagrampost al kon lezen was mindfulness lang niets voor mij. Ook in bad gaan ging steevast samen met het lezen van een magazine zoals Libelle of het bekijken van een serie via mijn GSM. Niet echt ontspannend dus.. Nu geniet ik er van om mijn bad te vullen met natuurlijke ingrediënten waarvan ik weet dat ze mij en mijn lichaam goed zullen doen. Alle ingrediënten die je in je keuken gebruikt hebben ook een andere, meer spirituelere betekenis. Het meest bekende voorbeeld hiervan is zout, dat niet alleen smaak geeft aan je gerecht, maar o.a. ook voor bescherming gebruikt kan worden.


Het toevoegen van een specifieke intentie aan mijn bad helpt me om te focussen op het nu. Want wanneer ik volledig in het moment ben, is er geen plaats om te piekeren. Het is voor mij een fijne, laagdrempelige en energievriendelijke manier om mijn doemdenken even stop te zetten. En dat is soms zeer welkom!


Hoe begin ik hier nu aan?


Allereerst ga je bij jezelf voelen waarom je graag in bad wil. Wil je er graag meer energie uithalen of wil je liever ontspannen? Wil je een goede nachtrust? Wil je meer zelfvertrouwen? Wil je meer een geneeskrachtig bad waarna het water al je zorgen meeneemt? Afhankelijk van de intentie die je aan je bad wil geven kies je dus ook je ingrediënten. De betekenis van deze ingrediënten zoek je makkelijk op via Google, Pinterest of enkele boeken die meer kitchen witch gerelateerd zijn, zoals dit boek* bijvoorbeeld.


Als voorbeeld gebruik ik deze intentie:

"Dit bad helpt mij om te ontstressen, te ontspannen en weer meer van mezelf te houden. Wanneer het water wegloopt neemt het ook al mijn stress en onzekerheden met zich mee."

Voor mij persoonlijk zijn dat deze ingrediënten en betekenissen:


Wat doe ik nu?


Wanneer je je intentie duidelijk hebt en weet welke ingrediënten je wil gebruiken, zet je deze klaar in je badkamer. Een soort van mise-en-place, maar dan voor je bad! Als je dat gezellig vindt, mag je ook zeker een kaars aansteken. Let er wel op dat wanneer je een geurkaars gebruikt, deze overeenkomt met de intentie die je zet, in mijn geval dus ontspannen.


Laat je bad vollopen en voeg één per één je ingrediënt toe terwijl je luidop uitspreekt waar het je bij mag helpen. Voor mijn ontspannend bad voeg ik dus epsomzout* toe zodat het me helpt om mijn spieren te ontspannen. Rode rozenblaadjes* staan bij mij voor zelfliefde omdat ze één van mijn favoriete bloemen zijn.


Nadat je alle ingrediënten toegevoegd hebt zeg je je intentie. Daarna ga je lekker in bad. Na mijn bad neem ik altijd een douche én smeer ik me nog eens extra in met bodymilk die snel intrekt en niet plakt, zoals deze van Nuxe*.


Dat was het voor nu! Heb je vragen? Blijf je graag op de hoogte? Schrijf je dan in via de contactpagina als je dat nog niet gedaan hebt en krijg elke maand een overzichtje van mijn plannen, producten en nieuwste blogpost in je mailbox. (Ik beloof dat ik je mailbox niet vol zal spammen!).


Tot snel!

Heel veel liefs,

Nikki.



* Dit is een affiliated link, dat wil zeggen dat wanneer jij dit product koopt, ik hier een extra centje voor krijg. Er komen voor jou als koper geen kosten bij, je steunt er alleen deze dankbare onderneemster mee.


Let op! Als je epsomzout gebruikt mag je NIET met je hoofd onder water en blijf je best ook niet langer dan 20min in bad. Kijk ook zeker na of je niet aan één van deze ingrediënten allergisch bent én dat de ingrediënten bij je huidtype passen. Nikki Nilsen kan niet aansprakelijk gesteld worden.

22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page